Cercul de management–marketing
Obiective:
- Explicarea şi interpretarea unor idei, proiecte, procese, precum şi a conţinuturilor teoretice şi practice ale disciplinei de management, respectiv managementul resurselor umane:
- prezentarea evoluţiei managementului ca ştiinţă şi activitate specializată;
- prezentarea şcolilor şi abordărilor privind managementul organizaţiilor;
- înţelegerea şi prezentarea conţinutului organizării procesuale şi structurale a unităţilor economice;
- prezentarea principalelor aspecte privind sistemul informaţional al managementului întreprinderii;
- prezentarea principalelor aspecte teoretice şi practice privind procesul decizional şi a metodelor utilizate în cadrul acestui proces;
- prezentarea conceptului de metodă de management şi a tipologiei metodelor de management. Cunoaşterea conţinutului principalelor metode de management;
- prezentarea concepţiilor existente de-a lungul timpului, privind resursele umane;
- prezentarea rolului şi a importanţei resurselor umane în cadrul organizaţiilor, în perioada actuală;
- prezentarea sferei de cuprindere şi a obiectivelor managementului resurselor umane, ca domeniu al practicii manageriale;
- prezentarea obiectivelor şi a conţinutului activităţilor specifice MRU;
- Formarea capacităţii studenţilor de a adapta metodele şi principiile managementului, respectiv ale managementului resurselor umane, pentru situaţia specifică a unei organizaţii;
- Manifestarea unei atitudini corespunzătoare din partea studenţilor, cu privire la activitatea de organizare, conducere a resurselor umane din cadrul unei organizaţii;
Teme propuse:
Şcoli şi abordări privind managementul organizaţiilor: caracteristici, contribuţii, limite. Dezbateri.
- Tendinţe care se manifestă în organizarea structurală a organizaţiilor economice. Studii de caz.
- Particularităţi în organizarea structurală a firmelor de comerţ, turism, servicii. Studii de caz.
- Rolul şi importanţa resurselor umane în contextul economiei bazate pe cunoaştere. Dezbateri.
- Previzionarea necesarului de resurse umane în cadrul organizaţiilor de turism, comerţ sau servicii. Studii de caz.
- Metode de evaluare a performanţelor profesionale ale resurselor umane. Studii de caz.
- Managementul carierei în cadrul organizaţiilor de turism, comerţ sau servicii. Studii de caz.
- Roluri şi abilităţi manageriale. Particularităţi în cadrul firmelor de turism, comerţ sau servicii. Studii de caz.
- Cultura organizaţională – elementul de identitate a organizaţiei. Studii de caz.
- Întâlniri cu manageri de succes din domeniul comerţului, turismului sau serviciilor.
Cercul se întrunește în prima zi de luni a fiecărei luni calendaristice începand cu ora 10:00.
Coordonatori:
conf. dr. Dina Luţ
conf.dr. Vlad Florea
Lect.dr.Pavel Ciprian